mammarollen

Vi har precis ätit en god middag som jag för en gång skull gjorde, jag är rätt duktig på att laga mat måste jag säga fast jag brukar nästan aldrig göra det längre.. men jag måste börja med det igen. Nu när jag har Milo så måste det iallafall finnas mat i kylskåpet även om han är för liten för att få äta det ännu.

jag kan inte riktigt se mig själv som mamma ännu, hur ska jag kunna ta hand om en annan persons liv när mitt eget har varit så tufft? one life is hard enough. Men jag tror egentligen att allt kommer att gå bra, jag gillar att ta hand om människor. jag kommer nog att bli en cool mamma. Jag tror inte att jag kan vara en såndär vanlig vuxen mamma där allt ska vara perfekt. Jag kommer nog vara väldigt skoj. En sådan mamma som han kan prata om allt med, jag har aldrig kunnat ha en sådan mamma och därför vill jag gärna ge honom det. När jag var mindre var jag väldigt snäll det var när jag kom i tonåren som jag blev så busig och vild. Milo kanske ärver det från mig, vem vet? men då vet jag iallafall hur jag ska handskas med det. Jag ska inte hindra honom från att vara busig eller från att testa saker, jag ska bara vara där om han behöver prata, För det finns väl inget som jag inte har gjort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0